Hezky pěkně, tak přece z té masňácké šlupky jde udělat auto. To jsem nečekal. Už je skoro tak rychlá jako o milion levnější GT-R (7:19 po dešti). :)
Vím, dětinská reakce. Relativizovat jde všechno a uznávám, že odvedli kus dobré práce!
Jenom by mě zajímalo, jestli je ten WLTP dojezd pro tu opravdu nejostřejší verzi?
Odpovědět0 0
Co se týče WLTP, tak těch 600 km platí pro Model S Plaid, ale nevím, zda i s tím Track Packem. Osobně si myslím, že ne a že to platí jen pro "standardní" ostrou verzi Plaid. Standardní Model S má dle WLTP 634 km.
Odpovědět0 0
Ze vraj dojazd 600km :D tak si to rozoberme, aku že to ma baterku to autičko... dajme tomu 80kWh? To znamena že si na 100km musi vystačiť priemerne s 13kWh, rovinka bez zrychleni a brzdenia :D
Pointa je inde vykon toho autična na baterky je 750Kw, to znamena že na plný plyn dokaže isť 6 minut a baterka je prazdna :D a na takom okruhu sa ide 50% casu na plny plyn, to znamena že za 12 minut aktivnej jazdy, vydrži toto autičko na baterky a je koniec :D okruh trva 7,5 minuty, to znamena že druhe ostre kolo by už nedošlo a museli by ho tiskať do ciela :D
Toto som si už zažil na elektro bicykli, ano mam dojazd vraj 160km, lenže do kopca zo stupanim 15-20° 1 km ma stoji 10% baterky, tak že do brutal kopca je dojazd nie 160km ale 10km, toto plati aj na elektro auto, teoreticky 600km, ale v športovom režime po 30km a baterka je na 0% :D
Odpovědět0 4
"Ze vraj dojazd 600km :D"
Jasně, WLTP norma jistojistě měří dojezd vozů na Nürburgringu. :)
"dajme tomu 80kWh?"
100 kWh
"to znamena že na plný plyn dokaže isť 6 minut a baterka je prazdna"
Není pravda. Těch 750 kW můžete odebírat max. 20 sekund (cca 4 kWh). Jednoduše proto, že to je tak rychlé, že už dosáhnete max. rychlosti. Takže pak to udržuje těch 322 km/h, což je asi 400 kW. Těch zbývajících 95-96 kWh Vám vydrží dalších 14,5 minuty, tedy celkem 15 minut (touto rychlostí to znamená 78 km, ne 30). Což je třeba více, než pod plným plynem vydrží spalovací Veyron (12 minut) nebo Chiron (9 minut). Mimochodem benzínový Jaguar s V8 dá ty okruhy 3krát (dojezd cca 80 km), pak má prázdnou nádrž.
"to znamena že druhe ostre kolo by už nedošlo a museli by ho tiskať do ciela :D"
V průměru to bude spotřebovávat tak 300 kW. 7,5 minuty je 0,125 hodiny, to máme cca 35-40 kWh na okruh. Mělo by to vydržet tak na 2,5-3 okruhy.
Odpovědět6 0
To srovnani výdrže na plný plyn s Veyronem kapku kulhá, protože ten pojede přes 400 v hodině, zatímco Tesla o 80 míň a jak známo potřebný výkon (spotřeba) roste podle Newtona minimálně s kvadrátem rychlosti.
Co se týče kombinace vysokého výkonu a výdrže, tam jasně vládnou hybridy viz 24h Le Mans.
Odpovědět0 0
"jak známo potřebný výkon (spotřeba) roste podle Newtona minimálně s kvadrátem rychlosti."
On roste dokonce s třetí mocninou. Zatímco na 150 km/h Vám stačí zhruba 40 kW, na dvojnásobnou rychlost 300 km/h už budete potřebovat zhruba 8krát tolik, cca 320 kW.
"protože ten pojede přes 400 v hodině"
To sice máte pravdu, ale než se na ni dostane,... Nicméně řekněme, že od první sekundy po poslední by ta auta jela maximálkou. Tesla 15 min (0,25h) * 322 km/h = 80,5 km, Veyron 12 min (0,2h)*401 km/h = 80,2 km. V podstatě by ujela stejnou vzdálenost. Problém je, že ze začátku pojedou dost podobně, takže zatímco Tesla by měla průměrnou rychlost za celou dobu asi tak 315 km/h (a cca 78 ujetých km), Veyron bude s průměrnou rychlostí někde kolem 370? To máme 74 km. Sice v závěru pojede výrazně rychleji, to ano, ale časově i kilometricky ujede méně.
Odpovědět2 1
co být trochu férový a buď tedy započítat i tu dobu doplnění energie a nebo spotřebu při stejné rychlosti ;)
Veyron má logicky horší spotřebu (drag) kvůli výrazně lepší ovladatelnosti ve vyšších rychlostech a velkému objemu motoru, ale stále má násobně více energie(cca 3x) pro jízdu jak Tesla a dotankovat jde i na běžné stanici za 2-3 minuty
Odpovědět2 1
Pointa byla v tom, že stačí aby Veyron nejel maximálkou , ale stejnou rychlostí jako Tesla, pak pojede výrazně déle a dál ;)
Odpovědět1 1
Tak on Nissan je taky trošku jiná kategorie auta, že ano? :D Kdyby to ořezali jako Nissan, klidně by o milion méně stála... Jinak Nissan GT-R Nismo s časem 7:08 stojí 220,990USD jen tak pro info ;-)
Odpovědět2 0
Jak říkám všechno jde relativizovat a ano GT-R určitě není stejný typ vozu.
Čas na Nordschleife určitě nereprezentuje užitnou hodnotu, komfort, jizdní vlastnosti za běžných okolností, což jsou u sériového auta nepochybně důležitější věci, než že máte o 5 vteřin lepší lap time.
Porsche chtělo dodat na trh auto, které bude lepší než Tesla S, což se jim v řadě ohledů podařilo. Tesla chtěla porazit Porsche, tak udělali řádně upravený Plaid a zase se jim to podařilo. Pro mě je překvapení, že ta platforma to zvládla i když na to nebyla původně navržená.
Jinak dalo asi čekat, že když do něčeho přidáte 350 koní, odemknete omezovač ->320 a přidáte karbon-keramické brzdy, tak že to zrychlí a bude to rychlejší než něco jiného s omezovačem na 260.
Odpovědět0 0
Překoná i klasické auto v závodech na výdrž?
Odpovědět1 2
Normálně asi ne, ale přesto tu je pár nečekaných zajímavostí.
Je otázkou, kolik se toho spotřebovalo a kolik zvládne spalovací auto. Třeba takový Veyron zvládne jet na maximum jen 12 minut, Chiron dokonce jen 9. U Tesly, kdyby dokázala pořád brát max. výkon 750 kW a neomezil se výkon, by byla schopna to vybít za 8 minut. Což není možné a bude to déle, protože jakmile dosáhne max. rychlost 322 km/h, už nezrychluje kvůli omezovači a bude brát tak okolo 400 kW. Takže asi 20 sekund 750 kW než dosáhne max. rychlosti, tj. spotřebuje 4,2 kWh, zbývajících cca 95 kWh pak už bude zvládat max. s oněmi plus minus 400 kW, tedy 14,5 minuty. Dohromady 15 minut. To je po rovině. Na zatačkovité trati to bude mnohem déle, protože 1) má to zatáčky, takže max. výkon se nedá odebírat pořád, 2) může rekuperovat (silná rekuperace ale pro takový pokus není ideální, více to zahřívá baterku)
Jinak, co se týče Ring Taxi, jezdí tam s elektrickým I-Pace a benzínovými V8. Benzínová V8 nedá více než 3 kola na nádrž, elektrický I-Pace se většinou dává nabíjet po třech nebo čtyřech, takže během dne zvládne více jízd. Překvapivě je tam totiž rychlejší i nabíjení. To se dá zvládnout za zhruba půl hodiny, zatímco u benzínky jsou kvůli lidem, kteří si sem zajedou, i hodinové fronty. Divné, že tam nemají vlastní systém pro tankování.
Odpovědět2 1
Konkrétně na tu rychlost jsem se nedíval, ale na NR nejde jet 322km/h, ne? Natož 400, na což je potřeba rovný úsek dlouhý minimálně kolik - 5 nebo 7km?
Odpovědět0 0
Ne, 322 tam nedosáhnete, alespoň ne s tou Teslou. Ta se přiblížila 290 km/h. Na 400 potřebujete ideálně klopený okruh, něco jako Nardo.
Odpovědět0 0
"To se dá zvládnout za zhruba půl hodiny, zatímco u benzínky jsou kvůli lidem, kteří si sem zajedou, i hodinové fronty. Divné, že tam nemají vlastní systém pro tankování."
hádám, že Total energies mají pár stojanů i uvnitř areálu a taky hádám, že ta hodina mimo areál nebude úplně standardem od rána do večera víkend nevíkend, taky hádám, že když se tam sejde víc BEV, tak ta "hypotetická" půlhodina nebude zrovna příjemná ;) (navíc za půl hodiny nabije jen část kapacity ;) )
Zkuste si udělat vlastní analýzu a snad ta hodina bude realitou ;)
http://www.doettinger-hoehe.de/Webcam/webcam.html
Odpovědět0 0
Když je benzínka i na okruhu v Brně, bude i tam určitě - násobně větší vytížení okruhu.
Odpovědět0 0
Myslím, že tam je, ale už si nepamatuji jestli 2 nebo tři stojany (nic velkého to, ale nebylo) ..taková malá vesnická pumpa :D :D
jinak ta "slavná" pár minut od areálu bývá opravdu hodně vytžená (obzlvlášť některé hodiny o víkendu), ale nějak nevěřím, že by to bylo pravidlem víc jak 15-20 minut ve frontě(samozřejmě při různých akcích se to může stát a vyplatí se zajet k další pumpě)
Za to i v ČR se mi stává, že ultra rychlé nabíječky jsou obsazené (obzvlášť Praha a její okolí) a musím hledat pomalejší stojany do 50 kW ... Nevěřím, že na okruhu bude tolik stojanů s nesdíleným rezervovaným příkonem, aby to vykrylo větší nával BEVkařů a že každý si kdykoliv nabije plnou rychlostí bez čekání ;)
Odpovědět0 0
Ono když se to hodí do krámu, tak se hodí každé "až" ;)
btw např. ta XE SV Project 8 má cca dvakrát více energie na jízdu jak i-PACE, takže rychlejší "vyschnutí" nádrže má zřejmě svůj důvod, když trhl i rekord brutálně výkonného S PLAIDu ;)
Někdy je dobré dávat si to do souvislostí. Věřím, že kdyby např. XE SV Project 8 omezil na úroveň I-PACE, tak vydrží mnohem víc, ale to asi není účel jízdy na okruhu ;)
Odpovědět0 0